Döntéshozatali Átláthatóság

A társadalmi kapcsolatokért felelős személy a 52/2003-as törvény előírásai szerint:

BOBRIC ELISABETA – telefon 0731372519, email:

 

 
 
 

Raportare internă privind încălcări ale legii

 

Raportare privind încălcări ale legii

Contact-persoană responsabilă: 

Kovács Rozália- Secretar General al Comunei

e-mail: secretar@primariamugeni.ro

Telefon: 0266-245-490

 

https://avertizori.integritate.eu/

 

Raportări privind încălcări ale legii

 

Cadrul general în materia protecţiei persoanelor care raportează încălcări ale legii denumiţi avertizori în interes public este asigurat de Legea nr.361/2022 privind protecţia avertizorilor în interes public, cu modificările şi completările ulterioare.


Avertizor în interes public - persoana fizică care efectuează o raportare sau divulgă public informaţii referitoare la încălcări ale legii, obţinute în context profesional.


Raportarea - comunicarea scrisă de informaţii, cu privire la orice faptă care reprezintă o încălcare a legii.

Modalităţi de raportare

Potrivit cadrului legal, persoanele care raportează încălcări ale legii, care s-au produs sau care sunt susceptibile să se producă în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, au la dispoziţie următoarele modalităţi de raportare:


Canalul intern de raportare:

  • prin e-mail la adresa: secretar@primariamugeni.ro;
  • prin intermediul serviciilor poştale la adresa: Primaria Comunei Mugeni, nr. 150- Cod postal:537205, jud.Harghita – România 

Avertizarea se introduce într-un plic sigilat cu menţiunea „Raportare privind încălcări ale legii”.


Canalul extern de raportare:

  • prin e-mail la adresa: secretar@primariamugeni.ro;
  • prin intermediul serviciilor poştale la adresa: Primaria Comunei Mugeni, nr. 150- Cod postal:537205, jud.Harghita – România 

Avertizarea se introduce într-un plic sigilat cu menţiunea „Raportare privind încălcări ale legii”

Conţinutul raportării privind încălcări ale legii

Raportarea cuprinde, cel puţin, următoarele:

  • numele şi prenumele;
  • datele de contact ale avertizorului în interes public;
  • contextul profesional în care au fost obţinute informaţiile;
  • persoana vizată, dacă este cunoscută;
  • descrierea faptei susceptibile să constituie încălcare a legii în cadrul unei autorităţi, instituţii publice, oricărei alte persoane juridice de drept public, precum şi în cadrul persoanei juridice de drept privat;
  • probele în susţinerea raportării, după caz;
  • data şi semnătura, după caz.

Prin excepţie de la prevederile anterior menţionate, raportarea care nu cuprinde numele, prenumele, datele de contact sau semnătura avertizorului în interes public se examinează şi se soluţionează în măsura în care conţine indicii referitoare la încălcări ale legii.

Conform Ordinului președintelui ANAF nr. 4151/30.07.2024 privind Regulamentul de organizare și funcționare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală, responsabil cu gestionarea raportărilor în interes public este Serviciul Control Integritate din cadrul Direcției generale de integritate.

Cadrul legal

Formular